Saturday, March 04, 2006

Bahar Geldi.


Bahar geldi, icimizde bunu hissedebiliyoruz cogumuz. Benim yasadigim yerde yaz geldi desem sanki daha dogru olacak sicaklik 30 C lere cikiyor gun icinde.
Baharin gelisi ile sigara icen dostlara yazmak istedim. Sevgili esimde dahil. Gelin sigara icenler bu bahar bu zehirden kurtulun. Yasadigim ulkede sigara icmeyenlere gosterilen saygidan cok mutluyum ben. Sigara icenlerin dislandigi bir toplumda olmak bana gore guzel, gerci sigara icenler bundan hosnut degil ama, pasif icici konumundan kurtuluyoruz cunku.

Kanser başta olmak üzere bir çok hastalığın baş sorumlusu olarak gösterilen sigara, 2005 yılında 10 bin 500’ü pasif içici olmak üzere yaklaşık 112 bin kişinin ölümüne yol açmis.
Sigarayla Savaşanlar Vakfı Başkanı Ubeyd Korbey, dünyanın en tehlikeli bağımlılık yapan maddesi olarak kabul edilen sigaranın her yıl milyonlarca kişinin ölümüne neden olduğunu vurguluyor. Ölümden kurtulan milyonlarca kişinin ise sakatlık ya da hastalıklarla uğraşmak zorunda kaldığını vurgulayan Korbey, tüm uyarılara karşın Türkiye’de binlerce çocuğun aralarında bulunduğu 25 milyondan fazla kişinin sigara kullandığını söyledi.
Kanser başta olmak üzere birçok hastalığın baş sorumlusu olarak gösterilen sigaranın 2005 yılında da can almaya devam ettiğini belirten Korbey, şunları kaydetti:
“Geçen yıl 10 bin 500’ü pasif içici olmak üzere toplam 112 bin kişi sigara yüzünden öldü. Pasif içicilerden bin 500’ünü ise bebekler oluşturuyor. Aynı yıl trafik kazalarından ölen kişi sayısının kesin olmamakla birlikte yaklaşık 3 bin olduğundan bahsediliyor. Buna göre, geçen yıl sigaraya verilen kurban sayısı, trafik kazaları sonucunda ölenlerin yaklaşık 37 katına ulaşıyor. Bu çok ciddi bir rakamdır. Pasif içicilerden ölenler bile trafik kazalarında ölenlerden fazla.
Korbey, evde sigara içilmemesi konusunda tiryakilerin de artık bilinçlenmesi gerektiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:“5 yaşından küçük çocuğun olduğu evde sigara içmek, cinayet işlemek ya da toplumda havaya ateş açıp birini vurmakla aynıdır.
Bugün kadınların sigara içme oranı da ciddi boyutlara ulaştı. Örneğin, son yıllarda kadınlardaki akciğer kanseri oranı arttı. 1988 yılında kadınların sigara içme oranı erkeklerin dörtte biriyken, bugün bu oran ikide bir haline dönüşmüştür. Buna bağlı olarak sigara yüzünden sayısı bilinmese de bebek düşüklüğü ve eksik kilolu doğum önemli oranda arttı.”

Haydi sevgili dostlar eger sigara iciyorsaniz paketinizi savurun bir tarafa, sigara icin harcadiginiz
parayi bir kenarda biriktirip ihtiyaci olanlarla paylasmaya ne dersiniz ?

Sevgilerimle.

kaynak: http://www.ntvmsnbc.com/news/359225.asp
resim:
www.dbiconference2007.asn.au

8 comments:

kedi said...

Evet Zeynebimin bu çağrısına can-ı gönülden destek veriyorum.
Kurtulun şu illetten,
kültablası gibi kokmaktan,
cansız saçlardan,
sarı-soluk benizden,
sigaradan çökmüş işaret ve orta parmaktan,
sararmış dişlerden,
mahvolmuş ciğerlerden,
Zarara uğrattığınız bedeninizden,
bozduğunuz genlerinizden,
KURTULUN ŞU ZEHİRDEN!!!!!!!!!
İnsan bile bile kanseri davet eder mi yaaa?Bak kızıyorum amaaa!!!
Biz Arkadaşlarımızın iradelerine
güveniyoruz,baharla birlikte sigararayı bırakacaklarına da inanıyoruz.Hadi bakalım.

HULYA said...

Sevgili Zeynep,
Ömrüm boyunca sigara içmedim ve kokusundan da nefret ederim ama ne yazık ki eşimden dolayı ben de çocuklarım da pasif içici durumundayız.Bu çağrıya gönülden katılıyorum hatta bloglarımızda bu konuyla ilgili bir kampanya başlatalım derim ben.Bu arada diyet kardeşlerinin arasına benim linkimi eklememişsin aşkolsun:-(

crystalsdreams said...

off, evet yaa..ben hep bahane olarak diyet yaptıımı söylüyorum sigarayı henüz bırakamama..halbuki noolcek, at kurtul paketi..bi daha da yüzüne bakma..irade zorlamasına git azıcık,sonra hastalık ihtimallerini aza indir di mi..
Evet Zeynep Ablam..bu bahar belki de tam bahar olmalı benim için,koca için de..bi yer var burada,1 günde bıraktırıyorlarmış sigarayı,gidenler memnun,içmiyolar artık..belki de destek alarak bırakmak daha kolay, o yeri araştırıcam yarın..sonra paylaşırım zaten sonuçlarını sizlerle..
hep de doğru şeyler söölüosun Zeynep Ablaamm, bu seferki dosdoğru oldu,utandım içtiimee bu zehirii zatii!
çok öperim çokk..

Unknown said...

Zeynep abla ben çok konuşmak istiyom bu konuda. Sigarayı bırkamış olmanın verdiği bir rahatlık bir huzurda var bu konuşma isteğimde.
Hayatımda kendim için güzel bişey yaptım sigarayı bıraktım. İnsanların bırakması için çaba sarfetmek yerine hiç
içmeyenler başlamasın diye çaba sarfetmek is terim. Başlayanın bırakması zordur. Hiç başlanılmamasını sağlamak da
ha kolaydır.
Pasif içiçilik durumuna gelince
biyonikcim demişki kurtulun kültablası gibi kokmaktan. Ha siagar içen bi,rini öpmüşşünüz ha kültablası şimdi benim için bir farkı yok. Beni öpen kucaklayan ve sigara kullanmayan yanlarında sigara içmeme ses çıkarmayan arkadaşlarımada minnet duyuyorum . Aynı şeyi ben gösteremiyorum. Çok sigara içen birini öpmüyorum bile gribim, hastayım terliyim falan filan uyduruyorum. Ben bu konuda daha anlayışlı olmalıyım 14 sene hemde dede gibi sigara içtim.
Sigaranın zararlarını içende içmeyende biliyor. Sigaranın zararlarını anlatarak tiryakilere sigarayı bıraktırabileceğimizi düşünmüyorum (benden sonra sigarayı bırakan ve başlamayan beş tanıdığım var, bırakıp başlayanda 3 ) Sigarayı bıraktıktan sonra kazanabileceklerini anlatırsak
sağlık , aldığınız kokular , bunca sene sonra yediğiniz şeyden aldığınız müthiş lezzet, nefesiniz, performansınız, bitmeyecek tükenmeyecek gibi, görünen enerjiniz ve cilt bakımından çıkmış gibi her geçen gün dahada yenilen ilerleyen yaşa ragmen gençleşen cildiniz.
para konusunu boşverin ne olucak 2 paket sigaranın parasıyla zengin mi olucaksınız? Peki iki paket sigara parasına ne yapabilirsiniz
günlük gazete alırsınız, aylık haftalık dergilerden alırsınız kendinize her ay bir şey hediye alırsınız. Aylar geçtikte hediyelere bakarsınız en büyük hediyeyi kendinize kendiniz vermişşiniz. Ciğerlere çekilen derin bir nefes , temiz hava bundan daha değerli bir hediye varmırdır ditye düşünüp hayta gülümsersiniz.
Sigaranın zararlarını anlatarak başarı sağlayacağımızı düşünmüyorum.
Gençlerin, çocukların sigaraya başlamalarını engellemek için ne yapabiliriz diye düşünüyorum. Sadece bireysel bir olay değil. Bireysellikten çıkmış durumda Birsürü kişi sigara tüketiyor,hap kullanıyor alkol alıyor ve Tüketim gitgide artıyor. Nesilde gidiyor bu arada yeni doğan bebeklerin bağışıklık sistemleri zayıf sağlıksız, zeki olmayan vs.. vs

Unknown said...

Sigara içmeyen herkesi kutluyorum
kocaman öpüyorum . özellikle hiç başlamamış olanları.


enerji yumağım sende bırakıcam bu gidişle biliyorum

rks said...

No Smoking + No Alcohol + No Meat = [T][a][R][K][a][N]


Sigarasız günlere devam....

kedi said...

Demek ki Dalican beni de öpüyor ve kutluyor.Mersi efem.Bende sizi öperem.
Asıl şu gıristalim,kültablama ne dimeli.Tüh sana irezil!Aslında enerji yumağımız nasıl bırakır,bi yolu var.Ona "SEN SİGARAYI BIRAKMADAN KİMSE BLOGUNA GRMEYECEK,YORUMLARINA CEVAP VERMEYECEK"
Nasıl ama Zeynep,Dalican?Niho hahaaa!Yaşasın kötülük!! de diyememki şimdi.Düpedüz iyilik bu.

Unknown said...

Ahh guzellerim,
biliyoruz hepimiz, o yuzden birakmak isteyenlerede destek olalim dusuncesindeyim, kilo icin nasil birlik olduysak, sigaradan kurtulmak isteyen dostlarimiz icin yine bir birliktelik yasayabiliriz hepimiz. Sizlerinde destek verecegini gormek cok mutlu etti beni.
Hepinizi opuyorum.