Tuesday, March 14, 2006

Bir Bahar Aksami

Merhaba
Bugun aksam eve geldigimde henuz hava kararmamisti.
Bahceyi sularken bir ugur bocegi kondu koluma.
Cocuklugum aklima geldi birden,
Ugur bocegi bize kondugunda bir dilek tutardik,
kisa sure icinde ugur bocegi havalanirsa
kondugu yerden dilegimiz olacak diye
sevinirdik.
Hatta benim cocuklugumda bir banka
ugur bocegi seklinde kumbara vermisti,
sanirim annem hala sakliyordur onu:))
Bende cocuklugumda yaptigim gibi
bu aksam bir dilek tuttum,
bir sure bekledim.
Ugur bocegim uctu.
Icimde bir huzur, mutluluk birakarak.
Ugur bocegimin ardindan da
bu sarkiyi soyledim.
Bir Bahar Aksami

Bir bahar aksami rastladim size
Sevinçli bir telas içindeydiniz
Derinden bakinca gözlerinize
Neden Basinizi öne egdiniz?
Içimden uyanan eski bir arzu
Dedi ki yillardir aradigin iste bu
Simdi soruyorum büküp boynumu
Daha önceleri neredeydiniz?

Yahya Kemal Beyatli
resim: Mehmet Hamurkaroglu'na ait.

9 comments:

Berna said...

Ya ablacim ben bu ugurbocuklerini cok severdim takiiii columbus a gelene kadar. Turkiyede gorunce ay bir sevinir sarki soyleyip ucururdum:)ama mevsim degisiminde bu bocukler benim evimi basti resmen. ide evde yasayamiolar hemencecik oluyorlar, uzuluyorum. Gece uyurken odada en az 10 tane falan ucar halde bulunuyolardi, allahtan simdik yoklar:)Ama resim cok tatli yinede
opuyorum cokcana...

fatos said...

O uğur böcekli kumbaradan benim de vardı, ama ben hem kendiminkini hemde kardeşiminkini kırmıştım:(
Uç uç Uğur Böceği,
Annen sana terlik pabuç alacak
diye şarkı söylüyoduk bir de elimize alınca.

Unknown said...

Berna'cim, bende ayni sekilde sincaplardan cekinir durumdayim, Turkiye'de ormanlarda, hayvanat bahcesinde gorurduk, burada surekli karsimizdalar, bahcedeler, agaclarin tepesindeler, eger birde catiya filan girerlerse o zaman durum kotu, kemiriyorlar herseyi, sevimlilikleri gidiyor o zaman gozumun onunden :))

Fatoscum, evet bak o sarkiyi unutmustum, cok haklisin.
Aksam dusundum sanirim o kumbaralari Akbank veriyordu, umarim yanlis hatirlamiyorumdur:))
sevgilerimle/

crystalsdreams said...

minicik uğur böceği ne güzel mutluluk verio di mi insana Zeynep Ablamm..Eskiden bize çok küçük şeylerle mutlu olmayı öğretmiş aslında annelerimiz,babalarımız..şimdiki çocuklar o kadar kolay mutlu olmuyo galiba ya..uğur böcekleri konsunn hepp,uğurlar olsun üzerimizde de, baharla beraber dileklerimiz de tutsun bi de:)
sizin orada havalar güzelleşti mi ablam?

Cerise said...

Evet evet benim de vardi ugurbocuklu kumbaram :)
Ugurbocekleri yer yuzunde tek korkmadigim bocek cinsi oldugu icin cok severim kendisini.
Uc uuc bocegiii annen sana terlik pabuc alacaaak :)

kedi said...

KIZLAAAAAR!! var yaa,resmini çektikten soona bu zavallı,miniminnaacık,tatlı uğur böcükünü zeynep yidiiii.Yaaa hemde bi lokmada yidi.
Siz hala ota *oka yorum döşüyonuz,yok benim de kumbaram vardı,yok ananız pabuç terlik alcek,yok bahar geldimiii ablaam.lan zeynep, böcee yedi diyom laan.nerde bu devlet,nerde bu hayvan hakları savunucuları,nerde bu panter emel!

crystalsdreams said...

ulen biyonikk,gözümden yaş geldi hee genee:):)
Zeynep Ablaaa, ne dio bu tatlıdelii??:)

Unknown said...

Bana bak biyo,
o resim bana ait degil, benim cok sevdigim bir abime ait, cok guzel cekmis bende izin alarak koydum bloguma,
hem ben bocek niye yiyeyimki,
mis gibi koz patlicanli salatamdan yedim aksam, taze fasulye yedim.
Kiskanc biyo, bocugumun guzeeligini kiskandin dimi :))))))))

Anonymous said...

nerdesin zeynep abla hani yeni resimler bunlar da iyi ama ??