Wednesday, March 08, 2006

kadinlar gunumuz kutlu olsun

Bu cicekler sizlere kendi bahcemden...
Sadece bir gun anilmak istemiyoruz, dunyanin her yerinde caresizlik icinde binlerce kadin var,onlarinda hergunu mutlu, saygin gecsin diye umut ediyorum bende.Kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olmak yolunda verdiği savaşın temsili başlangıcı 8 Mart 1857 yılında Amerika' edildi.
Bu gün bir Dünya Kadın Günü olmasını sağlayan tarihteki bazı önemli kilometre taşları:
1857 New York: kadınlar 12 saatlik günlük çalışma saatine, düşük ücrete karşı yürüyüşler yaptılar. Polis tarafından dağıtıldılar.1908 New York: 15.000 kadın daha kısa çalışma saati, daha iyi gelir ve oy hakkı için yürüdü. Doğum izni istediler. Kullandıkları slogan "Ekmek ve Gül " idi. Ekmek yaşama güvencesi, karın tokluğunu, gül ise daha kaliteli yaşamı simgeliyordu.1909 İlk Kadın Günü 28 Şubat ta kutlandı. Avrupa'daki kadınlar da Şubat ayının son pazar gününü Kadın Günü olarak kutladı.1910 Clara Zetkin isimli bir Alman sosyalist kadın, kadın Sosyalist Enternasyonalinde Dünya Kadınlar Günü olmasını önerdi ve kabul edildi.1911 Kophenag kararından sonra ilk kez 19 Mart ta Avusturya, Danimarka, Almanya ve İsviçre de kutlandı. Yüz binlerce kadın ve erkek değişik aktiviteler yaptılar. Oy verme, seçme seçilme hakları yanısıra meslek edinme ve mesleki eğitim görme haklarını istediler.Bu kutlamalardan 2 hafta sonra Triangel yangınında 140 kadın öldü. Bu olay Amerika çalışma kurallarını büyük ölçüde etkileyen bir yere sahiptir.1917 Rus kadınlar " ekmek ve barış" için grev yaptılar. Yaşam koşullarının kötülüğünü protesto ettiler. Bu olay 8 Mart ta olmuştur ve daha sonra bütün Avrupa ülkeleri tarafından da kabul görmüştür.1977 Birleşmiş Milletler Genel Kurulu Kadın Hakları ve Dünya Barışı Günü olarak 8 mart'ı kabul etti.

10 comments:

Anonymous said...

Ablacim senin de dunya kadinlar gunun kutlu olsun. Kadina evde, sokakta, okulda, iste fiziksel veya psikolojik siddet artik olmasin dunyada... Umidimiz bu degil mi?

Pinky said...

Ablacım seninde kadınlar günün kutlu olsun.Çiçeklerin çok güzelmiş.Sanırım yurtdışında bahçeli bir evde oturmanın en güzel yanı bu çiçekler olmalı.Umarım artık kadınların canı daha fazla yanmaz..Çok öpüyorum ablacım..

ibeking said...

ben konuya yine odaklanamdan şeyi belirtmek durumundayım...BEN BAHÇESİ OLAN İNSANLARI ÇOOOKKKK KISKANIYORUUUMMMMM.

Bu arada sizinde kadınlar gününüz kutlu olsun..
imza:kıskanç ibeking

kedi said...

Ben senin gününü kutlamıyoruuuuum!
Nee? böyle güzel bir bahçen olduğu için mii?Çiçeklerin harika gözüküyor diye mii?
Köyümü çok özlediğimden mi çekemiyorum?
Saçmalama Zeynebim.Hiç te bile.
Hıııh!Ne alakası var canım.

Yürü ibekingcim,gidelim beton yığınlarımıza!

Hıh bahçeymiş!
Başka resim bulamadı sanki günümüzü kutlayacak hıh!
Dur bi ibekingcim,bidakka.
Hadi hadi seninde günün kutlu olsun Zeynebim.Neeeyse!!!

Unknown said...

Ah keske hepiniz buralarda olsanizda, bahcede oturup cay icebilsek, cicekleri cok seviyorum, toprakla ugrasmayi cok seviyorum beni dinlendiriyor,
arka bahcede de sebzelerim var, biraz daha buyusunler onlarinda resmini ceker yollarim.
hepinizi kocaman opuyorum.

crystalsdreams said...

zeynepp ablammmmm:)
senin de kadınlar günün kutlu olsun..her ne kadar hala erkeklerle eşit olamasak da...ne eşidi gayet fazlamız var sorumluluk açısındann tabii:)
herbişiyi güzelleştirdiğin gibi bahçeni de güpgüzel yapmışsın..sefan olsun ablacımm:)

kedi said...

Bak daha hala arka bahçem diyoo yaa,sebzelerim diyoo,foto diyo,çeker yollarım diyoo,mahsus yapıyo bu Valla,
Neymiş efendim yok çay içermişizde,ooldu iyice çatlıyalım ortadan ayrılalım diye dimi Zeynebim?
La İbeking daş yok mu la daş?Bi atıyım burdan şoole imerigaya.

Aysel said...

Zeynepciğim, senin ve bütün diyet kardeşlerimin kadınlar günü kutlu olsun

tatlıcadı said...

Zeynep Ablacım seninde kadınlar günün kutlu olsun. Galiba biz biraz daha şanslı bir kesimiz en azından şiddete maruz kalmıyoruz.

Unknown said...

biyonikim, sen hemen vize islemlerine basla, yaza gel buraya, atada bineriz birlikte:))
tas atmaya giyaman giz bahceme zatiii:))
beraber salatalik. domat koparip salata yapip yeriz :))

operim seni ben.