Sunday, February 05, 2006

Gece Krampi


Merhaba
Birkac gundur uykumda kramp girmeye basladi bacaklarima, ozellikle de
sag bacagima deli ediyor beni, nasil uyandigimi bilemiyorum. Ertesi gun de
curumus gibi degisik bir agri hissediyorum bacaklarimda.
Iki gundur sabah yuruyuslerimi yapamadim, surukleyerek yuruyorum zaten.
Nedendir? Niye diye arastiriyorum.
bulduklarimi sizlerle paylasmak istedim, belki ayni durumda olan
dostlarim vardir dusuncesi ile:
Gece krampı olarak da adlandırılan bacak krampları gece veya
istirahat halinde iken bacak kaslarında ani gelişen istemsiz kasılmalardır.
Genellikle çok kısa sürelidir ama bazen dakikalarca sürebilir. Her yaşta
olabilirse de orta ve ileri yaşlarda daha sık görülür. Bacak krampların
nedeni tam olarak bilinmiyor. Ancak, kaslarda aşırı yorgunluk, ağır egzersiz,
uzun süre oturma, uygun olmayan bacak pozisyonlarında yatmak
veya durmak, aşırı kilo, vücutta sıvı kaybı, elektrolit dengesizliği gibi
faktörlerin yol açabileceği düşünülmektedir. Nadir olarak şeker hastalığı,
parkinson, anemi, tiroid hastalıkları, alkol ve bazı ilaçlar da neden olabilir.
Krampları önlemek için bol su içilmeli, düzenli olarak bacak kaslarını
germe egzersizleri yapmalıdır. Kramp giren bacağa masaj yapmak,
kası nazikçe germek, sıcak duş yapmak, buz uygulamak ve
yürümek bacağı rahatlatır.
Hepimize Saglikli gunler dostlarim.

9 comments:

SUNSHINE said...

zeynepcigim gecmis olsun.
umarim en kisa zamnda gecer bacaklarindaki kasilma da yuruyuslerine devam edebilirsin.

bende bu sabah erkenden (5.50-6.30)arasi karanlikta yurudum. sen aklima geldin karanlikta yuruyuyorum diye yazmistin.(kulaklarin cinladi mi) Gercekten sabah temiz hava almak sadece vucuduma degil moralime iyi geldi.

optum

Unknown said...

ablacım yürmeye devam bacağı rahatlatıyormuş burda öle diyo

Anonymous said...

Zeynep Abla, ben hamileyken bu kramplar yuzunden uyumaya korkardim. Gece ciglikla uyanirdim. Cok kotu birsey Allah acil sifalar versin. Bir de doktorum bana magnezyum eksikliginden dolayi kramplarin oluyor demisti. Verdigi ilaclari kullanmistim yavas yavas gecti.
Tekrar gecmis olsun
Sevgilerimle

crystalsdreams said...

Geçmiş olsun ablacımm...

Berna said...

gecmis olsun, uzuldum. Birara bende de olmustu, agridan uyaniyordum, uyandigim anda kaskati kesiliyordum. Cok kisa suruyordu benim kramp ama cok agri vericiydi, anlayabiliyorum seni yani. Umarim tez zamanda gecer.

ibeking said...

hep başıma gelir, hiç merak edip araştırmamışım ..çok iyi oldu bilgilendirdiğin..sağol..not: hamileyken kramplarım iyice coşmuştu..o zamanda doktor bana magnezyum vermişti..ya da kuru kayısı yiyebilirsin demişti..

Unknown said...

Sagolasiniz benim guzel dostlarim,
yurumek iyi diyor ama inanin surukluyorum bir sureden sonra o gece hangi bacagima girmisse kramp, dun inanilmaz su ictim, okuduklarimi uygulamaya calistim.
Arzucum muzda yedim, soda icemiyorum. Midemdeki sorunlar yuzunden. Esime gorede lahana corbasi ve diyet yuzunden vucuduma faydali olan vitaminleri kaybetmisim :))
Hepinizi cok seviyorum sagolun.

crystalsdreams said...

Zeynep Ablacıık,nerdesin huu:)
aldın mı magnezyumları bakiim,nası oldu bacak ağrısı?

Sibel said...

Zeynep ablacım, annemde de oluyor zaman zaman, ben de magnezyum eksikliği diye biliyorum. Çözümü badem yemek! Diyetteyim diyeceksin belki ama badem diğer kuruyemişler kadar kalorili değil, annem günde 4-5 tane bile yese faydasını görüyor. Söyleyeyim dedim canım. Sevgilerimle..