Saturday, February 18, 2006

Kahvaltilik Burritolar ve Can Yucel


Merhaba
Pazar sabahi sizler icin hazirladigim burritolarinizi yerken
asagidaki satirlarida okumanizi tavsiye ediyorum.
not: kahvaltilik burrito tarifi asagida.

Bir Mal Beyanı da Can YÜCEL usta vermiş zamanında...

Can Baba'ya (Can Yucel) göre de herkesin mal beyanı böyle olmalı:

1-Avşa adasında üç daire, dört üçgen, beş dikdörtgen
2-Gökyüzünde bir bulut
3-Bitlis'te beş minare
4-Biri yazlık, biri kışlık iki platonik sevgili
5-Büro mobilyası; ve çelik kapı; üreten bir fabrikanın öğle üzeri
yaslanıp
sigara içilen beyaz duvarı
6-Islıkla da çalınabilen dört anonim türkü
7-Palandökende bir palan, iki döken
8-Kastamonu'da üç kasto
9-Üç fay hattı
10-Bir çarşamba, iki perşembe, üç cuma
11-Dünyada mekan
12-Ahirette iman
13-Denizde kum
14-Uzayda yerçekimsizlik
15-Bi çuval gazoz kapagi
16-Bi kiprit kutusu sigara izmariti
17-On sekiz saç biti
18-Biri ingilizce 6 adet küfür
19-Yirmi tane boş naylon poşet
20-Sevenlerin kalbinde kurulmus bir taht
21-Bi sürü saç sakal, kıl,tüy,yün
22-Uç ayrı parkta üç ayrı belediyeye ait üç ayrı banka reklamlı bank
23-Bi ayakkabı çekeceği
24-Iki büyük taş kütlesi
25-Bir adet ağaç gölgesi
26-Üç kuş kanadı sesi
27-Bi sürü kedi köpek
28-Bi marmara denizi
29-Camına yaslanıp seyredilen iki piliç çevirmeci
30-Her akşam karıştırılan dört çöp bidonu
31-Çalıp çalıp kaçilan beş melodili apartman zili
32-Nakit 15 kuruş
33-Anne babadan kalma yarisi yasanmis bi ömür...


Tarif: Tortilla icin buraya tiklayiniz. Ama vaktim yok
diyorsaniz o zaman hazir lavas ekmeklerinden aliniz.
Tavaniza 3-4 adet yumurta kiriniz karistiriniz. Tortillanizi
isitiniz, icine bir kac dilim kasar ilave ediniz ( veya rende kasar )
sonra pisen yumurtalardan biraz kasar uzerine koyunuz.
Sonra once yanlardan kivirin sonra enlice rulo yapin.
Tost makinasina koyun yeniden. Biraz kizarsin sonrada afiyetle
yiyin. Yumurta icine sucuk, sosis, pastirma yakisiyor.
Ben diyet usulu yaptim, hic yagsiz yok.
Kepekli ekmegim kalmadi bu sabah bunu dusundum yaptim.
Sizlerle de paylasiyorum.
Afiyet olsun.

6 comments:

Unknown said...

Canim Banucum, afiyet olsun.
Kac sabahtir kepekli ekmekle kahvalti yapiyorum, bu sabah ekmegim kalmamis, hemen az tortilla hazirladim, benimkiler boyle seyleri benden cok seviyorlar tuketiyorlar. Eger varsa evde yumurtaya sucuk, pastirma ilave et, inanilmaz degisiyor tadi.
Afiyetle.

Unknown said...

abla bu mail olarka geldi bana bir delilinin mal beyanı ditye tam benlik dedim can yüceli severim küfürlü şiirlerini pek sevmesemde

Beşik Dürtmesi

Kuzu gibi olun diyorlar
Büyüyüp ortaya cikinca
Koyun gibi gütmek için sizi

bu dizellerdde can yücelden abla ellerine sağlık güzel görünüyorlar pazar kahvaltısı için özel bir hazırlık yapmıycam galiba

Anonymous said...

Eline saglik Zeynep Ablacim. Cok nefis gorunuyorlar burritolar. Afiyet olsun. gercekten de pastirmali cok super olur. Ben pastirma delisiyim de..:))Ben burritolari sadece cortadillalarla yedim..:)
Sevgilerimle
Nilay

kedi said...

Ohooo ooo!Biz Zeynep hanımı sınıf başkanı yaptık ,ders başladı,O'nun aklı nerelerde..........
KİME DİYORUM BAŞKAAAAAN!

crystalsdreams said...

ablam benimm,anarşik ablam:)
ne iyi etmiş yazmışın şu can babanın maddelerini:) bayıldımm:)
ama o burittolar var yaa,onlara daha çok bayıldımm,daaa ben yapamiceem için yutkunup yalandım anca:)
ya ben gelicem, ya sen Zeynep Ablaa,ama bi görüşmemiz lazım artık şöölee süper bi sofrada:)
öperim pek pek çok!

Anonymous said...

Sevgili Zeynep, çok pratik bir tat eline saglık . Sen ve Nilay sayesinde Meksika mutfagını yavaş yavaş ögreniyoruz.
Can Yücel ve Ankara yazıları çok etkileyici. Ankara yazısı kimin bilmiyorum ama bazı isimleri degiştir aynı İstanbul. Bana cocuklugumu hatırlattı, her satır benzer bir olayı aklıma getirdi.
Ameliyat olacagını yazıyorsun , en kısa zamanda saglıgına kavuşmanı dilerim. Sıkıntılarından tümüyle kurtulursun inşallah.
Sevgiler
Meliha