Sunday, February 19, 2006

Turkum ve Gurur Duyuyorum.


Merhaba

Belki bircok kisi, diyet uzerine kurulan bir blog, neler post ediliyor.
Ama olsun diyet yapmaya devam ediyorum, ama guncel yasamimda beni etkileyen bazi konulari siz dostlarimla paylasmak istiyorum.
Bu yazi bir arkadasimdan email edilmis bugun.
Beni cok duygulandirdi.


HELAL SANA MICHAEL EFENDI !
Alman ZDF Televizyonun da Thomas Gottschalk in sundugu "Bahse Var misin" adli yarisma programina basvuran ,Isviçreli Michael Sauser 188 ülkenin Ulusal Marsini notasiyla birlikte söyleyebilecegini iddia etti.
Yarisma istegi kabul edildi ve yarisma günü Jüri'nin seçtigi bes ülkenin Ulusal Marsi'nin okunmasi kararlastirildi, secim yapildi ve Marslari okunacak ülkeler sirayla Çin, Misir, Tayland, Bosna Hersek ve Türkiye idi.
Michael Sauser, ilk dört ülkenin Marsini basariyla okuyunca jüri yeterli bularak yarismayi kazandigini söyledi ve Türk Ulusal Marsi'nin okunmasina gerek olmadigini söyledi, Ancak Michael Sauser "Hayir mademki Türk Bayragini da seçtiniz Türk Ulusal Marsini da söylemek istiyorum" dedi.
Bunun üzerine jüri ve yapimci kabul etmek zorunda kaldi, Orkestra hazirlandigin da Michael Sauser salona dönerek "Yanliz Türk Ulusal Marsi ayakta dinlenir kalkmanizi rica ediyorum" dedi.
Katilimcilarin saskin davranislari biraz sonra Michael Sauser' un ricasini yerine getirmeye dönüstü ve Michael Sauser o güzel aksaniyla Türk Ulusal Marsi'ni muhtesem sekilde icra etti.

Bu yaziyi ozellikle paylastim sizlerle, okuyun , biraz haz duyalim, Türk oldugumuz icin övünelim...
Su an Turkiye'de İstiklal Marşı'nı söyleyemeyen insanları belediye başkanı, parti temsilcisi uyesi yapiliyor ya o da bizim ayıbımız...

Sevgilerimle.

14 comments:

Binnur said...

Zeynepcim,
Cok ders alinacak bir yazi.
Turgut Ozakman'in "Su Cilgin Turkler adli romanini, delikanlisiyla, genckiziyla, orta yaslisi ve yaslisiyla tum Turklerin okumasini tavsiye ediyorum, okullarda okutulmasi gereken bir eser. Benim gibi okudukca agliyacak, gecmisinizle gurur duyucaksiniz.
Sevgilerimle

Unknown said...

Sevgili Binnur,
bende her cumle sonunda durup dusundum, gozyaslarima hakim olamadim cogu yerde.
Cok guzel itina ile yazilmis bir eser.
Turk oldugum icin gurur duyuyorum her zaman, sagolasin bu yazi icinde.

Anonymous said...

Zeynep Abla, tuylerim diken diken oldu. Michael'in yalniz Turk marsi ayakta dinlenir sozunu duyunca. Cok duygulandim. Ulkemin topraklarini, topraktir diye basmiyorum. Hep dusunuyorum nasil canlarini feda etmisler sehitlerimiz. Ne buyuk zaferler kazanmislar sirf kirmiz beyaz bayragimiz dimdik dalgalansin diye. Allah hepsine gani gani rahmet etsin. Istiklal marsini yazan Mehmet Akif Ersoy ne kadar guzel dile getirmis ulkemizin o gunku durumunu ve de ayrica ileriyi dusunupte yazmis. Bayragimizin, marsimizin kiymeti gurbette olunca daha da iyi anlasiliyor. Ama maalesef burada hergun Turkiye ile ilgili haberleri gosteriyorlar. Hep siddet dolu. Bu olaylar Meksika'da gecseydi kimsenin umurunda olmazdi ki olmuyorda. Neden dunyanin gozu bizim ustumuzde? Kuzenlerle biraraya geldigimizde on kitasini da bagira bagira okuruz marsimizin. Cok gururlaniriz.
Arkadas yurduma alcaklari ugratma sakin! Siper et govdeni dursun bu hayasizca akin. Se sehit oglusun, incitme yaziktir atani. Verme dunyalari alsanda bu CENNET VATANI...
Duygu dolu bir aksam yasattin...
Sevgilerimle

rks said...

Bu yazı bana bir maille gelmişti. Tanıdığım tüm insanlarla paylaştım. Son yıllarda aldığım en güzel maillerden birisiydi.

Senin de sayfanda böyle güzel bir yazıyı yayınlaman beni gururlandırdı...

Berna said...

Tuylerim diken diken oldu valla okurken, cok duygulandim. Iyiki eklemissin canim benim...

Aysel said...

Zeynepciğim, bu yazıyı bizimle paylaştığın için sağol. İnsan ayrı bir gurur duyuyor. Hem de Türk olmayan birinin böyle saygı göstemesi ne hoş. Keşke Karikatür krizinde de böyle duyarlı insanlarla karşılaşsaydık.

Anonymous said...

Tekrardan Merhaba Zeynep,

Bunu bende gecenlerde bir sayfada okumustum ve demistim 'helal olsun su yabanciya, bizim artik istiklal marsimiza gosteremedigimiz saygiyi tv'de herkesin onunde kendi istegiyle gostermis'

Oyle bir duruma geldikki bilmiyorum artik kac gencimiz 'istiklal marsimizin' sozlerini biliyor. Sirf laf olsun diye 1-2 kitasini mecburen ezberliyenler o kadar cokki. Nedeni ise okularimizdaki egitim sistemi. Tarihimiz o kadar basit ve ayni zamanda agir dille anlatiliyorki, bizler bile gencken tarih dersini sevmezdik. Simdi ben tarihimizle buldugum her yabanci kaynak olsun yerli kaynak olsun bulup okuyor ve hergun birsey ogrenip gururlaniyorum.

Cilgin Turkler kitabi gibi kitaplarin okularda okutulmasi sart, raflarda bekletilen kurtulus savasi ile ilgili filmlerin ogrencilere izletilmesi sart, bu ulkenin cocuklarinin tekrar ulke sevgisi ile buyutulmesi sart. Yoksa yeni nesiler gunden gune 'turkum' demeye unutup yada utanip 'turkiyelim' demeye basliyacak, tayyip'in agzindan bile 'turkum' lafini duymayiz.

Amerikada yasiyorum ve burda Amerikalinin elinden olen vietnamli olsun japon olsun bu ulkede dogma buyume olmadigi halde eline aldigi amerikan pasaportu ile amerikanim diyor. Cocuklarida oyle. Bizde ise 'turkum' demek sanki irkcilik yada hakaret gibi gosterilmeye calisiliyor artik.

Neyse cok uzattim =)

Uzun lafin kisasi 'turkum' demekten utanmak yerine onu derken 'mutlu' olmayi yeniden ogrenmenin zamani geldi, o yuzdende Ataturk zamaninda 'ne mutlu turkum diyebiline' demis.

Unknown said...

Hepinize cok tesekkur ederim,
bloglarini ziyaret ettigim dostlarimi yanlis secmedigim icinde mutlu oldum ayrica, bende Cilgin Turkler kitabinin milli egitim sistemine sokulmasini istiyorum. Bunun icin bir kampanya baslatilsa, cogunlugun sesini dinletebilsek...

Her zaman Turk oldugumu gogsumu gere gere belirttim yasamimda, Amerika'da yasiyorum ama kendim ve ailem icin Turk olmanin en ince ayrintilarini anlatiyorum.
29 ekimde bayragimi asiyorum yine camima.
Ve herzaman soyledigim gibi
" Mutluyum cunku Turkum "

Sevgilerimle dostlarim.

crystalsdreams said...

Zeynep Ablamm,canım ablamm..
ne güzel şeyleri bizimle paylaşıyosunn..Helal olsun Michael'a,bu yabancı kadar olamayan, Türk ama Türklükten uzak olanlar utansın..
Bu aradaaa, adayı aldık mmıı, Bayraamızı dikiceeimizz?Loto sonunda birine çıkmışş..noooluuurr senn olll o birii nooooooooooooooooluuuuuurr:)

Unknown said...

AY kiristil
YOK DAHA CIKMADI, 170 E tirmandi rakam
mega million benim oynadigim.

sali ve cumalari cekilisi var
yarin yine oynayacagim.

takim adalari alacagiz...

kedi said...

Zeynebim,yazınıtüyleri diken diken okuyupta etkilenmemek,duygulanmamak mümkün mü?Evet,eğitim sistemimizde ki eksikler,yanlışlar düzeltilmedikce gelecek nesil korkarım hangi duygularla yazıldığını bilmeden sadece söylemenin bir kural olduğunu zannederek söyleyecek marşımızı.ve daha da çok korkarım ki (siyasi gidişat onu gösteriyor)geleceğimizin teminatı olan gençlere, başka marşların!!!,milli marştan daha önemli sayılarak ezberletilmesin!
İşte bu yüzdendir ki hepimiz üzerimize düşen görevi yapalım,önce kendi çocuklarımızı,sonra da çevremizi,öğrencilerimizi bu hislerle büyütelim.

Alev said...

Zeynep

Okudugumda tuylerım dıken dıken oldu. Turk olmanın ne demek oldugunu unutanlarin bu yazıyı okumalarını ısterdim. Atatürk'un kemikleri sizliyor inan.

Harika bir yazi Sevgiler

Unknown said...

Benden de kocaman bir helal olsun Michael Souser efendiye Avuçlarım patlayana kadarda alkış.

188 tane ulusal ülkenin marşını notalarıyla bilmek ne demek?
Hep kendisininde insanında güzel olduğu söylenen memleketimde kendi marşına ve bayrağına saygı duymayan, milli marşının bırak 10 kıtasını iki kıtasından bile haberi olmayan bir öğrenci gençliğininde varlığından haberdarsanız micheal efendiyi ayakta elleriniz patlayana kadar alkışlarsınız.

Kaldı ki Türk milli marşı ayakta dinlenir diyerek marşın söyleniş şekline bile saygı gösteren diğer insanların göstermesini rica eden bir adama

Bende kendisini ayakta alkışlıyorum ülkelerin bağımsızlığına bayrağına ve marşlarında duyduğu saygıdan dolayı

Zeynep abla şu bizim ayıbımız olan konuyuda biraz bireyselleştirerlim Körler sağırlar birbirini ağırlar.

HULYA said...

Sevgili Zeynep,
Bu yazı bana da önce maille geldi,bir süre sonra da atv haberde izledim.Gerçekten çok duygulandım bir yabancının bizim marşımızı böyle güzel ve saygıyla okumasından. Bunu hepimizle paylaştığın için teşekkür ederek gururla haykırıyorum:NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!!!