Sunday, January 22, 2006

Abur Cuburlar


Sevgili Burcu beni sobelemis, ben pek sobeleme ebeleme takip edemiyorum, diyet kardesligi icin yanitlayacagim.
Abur cubur cocuklugumda annemin onlemek istedigi yeme seklimdi, sonra kendi ayaklarimin uzerinde durdugumdan beride
vazgecilmezlerimdi. Ama simdi yaklasik 4 aya yakin bir suredir
abur cuburlara veda ettim.

Eskiden severek tukettiklerim.

Cukulata - her cesit ama ozellikle antep fistikli

Cipsler - Sour creamli - soganli- baharatli

Kizarmis patates

Dondurma- cukulatali - karamelli - Izmir'de karadutlu (mennan)

  • Aksamlari tv izlerken ozellikle kis doneminde patlamis misir (karamelli yapiyordum )
  • Kuruyemis
  • Sarkuteri urunlerinin hepsi ( sucuk-sosis-salam-pastirma)
  • Meyve sulari ( yaz doneminde) / Boza - Sahlep ( kis doneminde)
  • Herturlu hamur isleri / en cok pizza - cigborek

Diyet donemindeki abur cuburlarim :

Canim birseyler istedikce kereviz sapi kemiriyorum.
Portakal, elma, greyfurt tuketiyorum.
Aksamlari popcorn yerine hasladigim nohutlari biraz baharatlayip firinliyorum. Cok guzel.
Su ve yesil cay cok tuketiyorum. Kahve ve Turk cayini unutmuyorum tabi.

Hersey saglik yasam icin.

5 comments:

Nilay said...

Hayat boyu bu beslenme aliskanligimizi tamamen iyilestirip surdurebilelim Zeynep Abla. Bizim gibi Kuzey Amerika'da yasayanlarin isi daha zor. Marketlerdeki urunler cigrindan cikmis vaziyette. Bol kalorili hersey. Gecende bir markette kocaman kutular gordum, kahve falan sandim. Bir de baktim ki ne 1 galona yakin cikolatali puding kutusuymus. Iyice abartmislar. Her markette bir fast food restoran. Meksika'da da obezite cok buyuk bir problem. Cocuklar hep diyetteler inan. Evlerde yemek yapmiyorlarki hersey hazir. Benim ufaklik pizza, pasta falan cok zor yer. Daha cok ev yemegi yemeyi tercih ediyor. Umarim bu boyle gider.

rks said...

Ara sıra bu tür yemekleri yemeni tavsiye ederim. Onlara bakıp iç çekmekten iyidir...

crystalsdreams said...

Vedazamanıı..ben senin diyet dönemi aburcuburlarına bayıldımm..Kereviz sapı çok mantıklı geldi de burdaki kereviz sapları pek hoş gözükmüo..sanırım sizin orada ayrı olarak satılıo,hatta havuç gibi barlarda falan da koyuolar kereviz saplarını,di mi?bi de nohutlara baharat ve fırınlama..ben de mi yapsam canım çekti şimdi:)
yaratıcısınız valla süper:)

Unknown said...

Zeynep abla senin bloga geldiğimde canım hep bişeyler çekiyor. Kereviz sapı bende görmedim öle gerçi hiiç kereviz yemedim :) enginarda
Bak canım boza çekti. Birazdan birileri de bağırır burda Bozaaaaaaaaaa diye kim alırda o öle bağırı bilmem bu mahallede.. boza yapalım mı ? Geçen gün bozanın nasıl yapıldığını öğrendim. Geçen sene canım çok çekmişti epey erteledikten sonra gidip karakedi bozacısından bir bardak içmiştim. bak şimdi nohut falan dedin :((onu aklıma fındık düşürdün.. fındık yiycem bende burda kim yapcak onu..
abla sen ordan buraya yemek ışınla bende çay :) anlaştık mı? arada zıpzıpıda ışınla burda karşiaır çocukların arasına

Unknown said...

Tarkan zamaninda cok yedim inan aburlari cuburlari, simdi yememe zamani :))

crystals'cim, evet burada kereviz saplari katur kutur bisi, havuc yer gibi diplere bandirip yiyorlar. Kok kereviz bulmak zor bizdede , cok pahali zaten bulsakta. Nohutlari dene, inan cok guzel oluyor ...

Dalicim, cok guzel boza yaparim. Rahmetli anneannemden tarifim var, hatta bu tarifi sevgili Fethiye blogunda yayinlamisti. http://www.yogurtland.com/turkce/2005/08/15/boza/
enfes oluyor evde yapmak istersen...

Kurabiye canavari tabi biliyorum seni, yemekbiz in eski uyelerindensin sen, valla bende 40 kg ya veda etmem gerek, zamanla tabii, acelem yok.

Sevgilerimi yolluyorum size.