Friday, January 27, 2006

Severek Dinlediklerim


Merhaba
Sevgili Dali severek dinlediklerimi merak etmis.
Muzigi cok severim. Her cesit muzik dinlerim
diyemem. Cok seciciyim. Benim icin her zaman
bir numara Cem Karaca'dir.
Tum sarkilarini hemen hemen ezberimde tutarim.
En sevdigim sarkisi ise:

Hep Kahır

Dur! bırak kaynasın kahvenin suyu,
Bana İstanbul'u anlat nasıldı?
Bana boğazı anlat nasıldı?
Haziran titreyişlerle kaçak yağmurlar ardı
Yıkanmış, kurunurmuydu yine o yedi tepe
Ana şefkati gibi sıcak bir güneşle İnsanlar gülüyordu de
Trende, vapurda, otobüste,
Yalanda olsa hoşuma gidiyor, söyle.
Hep kahır, hep kahır, hep kahır ; Bıktım be...
Dur! bırak, kalsın, açma televizyonu
Bana istanbulu anlat nasıldı?
Şehirlerin şehrini anlat nasıldı?
Beyoğlu sırtlarından yasak gözlerimle bakıp
Köprüler, sarayburnu, minareler ve halice öv
Diyiverdin mi bir merhaba, gizlice İnsanlar gülüyordu de
Trende, vapurda, otobüste Yalanda olsa hoşuma gidiyor, söyle.
Hep kahır, hep kahır, hep kahır Bıktım be...
Dur! bırak, kımıldama, kal biraz öylece n'olur
Kokun istanbul gibidir, gözlerin istanbul gecesi
Şimdi gel sarıl, sarıl bana kınalım
Gökkubbenin altında ordada beraber
Çok şükür diyerek yeniden başlamanın hayali
Hasretinin çölünde sanki bir pınar gibi
İnsanlar gülüyordu de Trende, vapurda, otobüste
Yalanda olsa hoşuma gidiyor, söyle.
Hep kahır, hep kahır, hep kahır Bıktım be...
Cem Karaca

Benim icin ikinci sirada en cok severek dinledigim Zulfu Livaneli.

Uyuyup uyandığım
Eline dolandığım
Ateş olup yandığım
Türkülerin yorulduğu zamandır şimdi
Dost diye bildiğim Yalvar yakar olduğum
Yollarına öldüğüm
Kuşların vurulduğu zamandır şimdi
Geçmişin geleceğin
Kurdun kuşun böceğin
Tuz ile ekmeğin
Harman olup yoğrulduğu zamandır şimdi

Kadin seslerinden Zerrin Ozer favorimdir herzaman.
Orhan Gencebay'a ait " Gonul" sarkisini ondan
dinlemekden cok keyf alirim.

Severek dinledigim birde guruplarin basinda Bulutsuzluk Ozlemi var.
Bagira bagira soyledigim sarkilari ise,

Sözlerimi geri alamam
Yazdığımı yeniden yazamam
Çaldığım baştan çalamam
bir daha geri dönemem
akıyorsa gözyaşım hiç kurumasın
çoşup seven gönlümse durmasin
dost bildik anılarım çağırmasın
bir daha geri dönemem
hiç bir kere hayat bayram olmadı
ya da her nefes alışımız bayramdı
bir umuttu yaşatan insanı
aldım elime sazımı
yine aşınca çayın suyu boyunu
belki yeniden karşıma çıkacaksın
göz göze durup bakınca göreceğiz
neyiz? ve nerelerdeyiz? bilemiyoruz şimdi.
dost bildik anılarım çağırmasınbir daha geri dönemem

Diger sevdigim gurup ise Ezginin Gunlugu. Severek soyledigim sarkilari:
Düşler Sokağı
Ben kuşlardan da küçüktüm,
bir gece vaktiydi
Aşk tuttu elimden benim
Geçtim düşler sokağından,
bir gece vaktiydi
Ceplerimde hacı yatmazlar
Kaç mevsim aşk pazarında geçti yalanlarla
Düş sattım aldanmışlara
Aklım kaçıverdi elimden bir gece vaktiydi
Sevdiğim başka sevenim başka.
Yağmur yağsa, uykum kaçsa
Bir kuş konsa badi parmağıma
Ağlardım bir başıma
Sevdadandır, sevdadandır"Sevdadandır" dedi annem,
"aldırma""Aldırma, gel yanıma!"

Bu liste uzayip gider boyle, Dali'cim. Sarki sozlerini yazarken mirildana
mirildana yazdim :))

Sevgilerimle.

3 comments:

Anonymous said...

Ay Zeynep Abla, sen sagolasin. Bulutsuzluk ozleminin sarkisi su anda hala dilimde, ogrencilik yillarim aklima geldi. Birden costum. Cem Karaca deyince annem icin akan sular durur. Tam fanatigidir. Nur icinde yatsin Cem Karaca. Birgun belki hayatta...
Sevgilerimle

Unknown said...

Mırıldanarak yazdın Helal olsun ezberin çok kuvvetli ablacım .
ben yeni baştan dinleyerek yazdım farka bak. Zülfü livaneli ve cem karacanın tüm parçalarını dinleyemedik biz abla.. Bulutsuzluk özleminin o parçasını bende çok seviyorum Hayat hiç bi zaman bayram olmadı....

Unknown said...

Nilaycim,
ben Cem KAraca ile buyudum diyebilirim, annem muzik tutkunudur, evimizde Cem Karaca, Selda nin tum plaklari vardi, piyasaya cikar cikmaz alinirdi, cok severim o sebeple.

Dalicim, simdiki nesildeki sarkilar inan cok cabuk geciyor, ama bu sarkilar sarkicilar asla unutulacak kalitede degil.

Shekercim Cem Karaca ile verdigim linkte o sarki vardi ama su an sanirim serverlerinde sorun var acilmiyor, email adresin yok bende, yollardim sana.