Friday, January 27, 2006

Sut Icin, Sut Icirin :))
















Merhaba
Bana gunaydin yine :))
Sabah uyandim yesil cayimi icip
Dali ile gunaydinlastiktan sonra yuruyuse
ciktim, geldim Zipzip okula gitti.
Sonra kahvaltimi yaparken hem Dali ile
sohbet ediyorum hemde post yaziyorum:))
Bu sabah kahvaltimda kendi yaptigim kepekli
ekmegimden 1 dilim, 1 dilim peynir,
yarim salatalik ve yagsiz SUT var.
Sutun faydalarini bilmeyen yoktur sanirim,
dunyaya geldigimizden beri sagligimiz icin
tuketmemiz gereken bir icecek.
Icerindeki kalsiyum ve vitaminler sayesinde bircok hastaligi onler.
Faydalarimi ?
Kemik erimesini önler.
Mikrobik enfeksiyonlara karşı etkilidir.
İshali tedavi eder.
Mide rahatsızlıklarını giderir.
Sindirim sistemini düzene sokar.
Ülseri önler.
Beyine enerji verir.
Diş çürüklerini önler.
Kronik bronşiti önler.
Tansiyonu düşürür.
Yağsız süt, kolestrolü düşürür.
Kanserin önlenmesine yardımcı olur.
Bu liste uzar gider, o sebeple gunde en az 2 bardak sut icmeliyiz.
Simdilik bu kadar, kahvaltimi bitireyim, ise gideyim.
Sevgilerimle.

6 comments:

Unknown said...

ben sütü sevmiyorum yada şöyle söyleyeyim içiyorum ama iştahla değil zaten iştahımı kapatıyor. sütlü çorba sütlaç vs hiç tahammülüm yok. süt içmiiim ben

Unknown said...

Dalicim,
Ozellikle biz bayanlarin daha cok tuketmesi gerekiyor sutu, benim en canli ornegim annem.
Hic sut ictigini gormedim, sevmez sutu, sutlu seyleride cok zor tuketirdi. Ama su an kemik erimesi ile basi dertte, agrilar v.s birsuru takviye edici ilac aliyor cok uzuluyorum bu durumuna.
Onun icin en azindan gunde 1 bardak sut ic, veya ayran...

crystalsdreams said...

veda zamanıcımm,ben vazgeçtim yemek resmi koymaktan..:)bugün yulaf lapası yaptımm..hiç resimsi olmadı:)
ama sütt içerim o ayrı:)
ben süt severim,süt sevmeyenlere de şiddetle öneririmm(dalican bu sana:))..var mı süt gibisii..mm sıcak da güsel soğuk da..ama sanki biraz gaz mı yapıo ne:)

Anonymous said...

Sutu ben de icerim. Bizim evde benim kizla bana sut dayanmiyor. Sutlac haric, sutle yapilan hersey ve sutun kendisi ilgi alanimdadir. Annen icin uzuldum Zeynep Abla. Insallah ilaclarla durumu duzelir.
Sevgilerimle

Pinky said...

Ben sade sütü hayatta içemem.SÜt içmem gerekirse içine mutlaka nescafe atarım.Muzlu süt yaparım ama mutlaka bişey katarım sade sade ben almıyayım :) Hatta mümkünse sütü sütlü tatlı olarak alayım,daha bir iştah açıcı mı oluyor nedir :))))

Unknown said...

Sobeee Sobeee Herkesi sobeledim
Sensin ebe
Son Günlerde en çok dinlediğin 3 Hit parçan
En sevdiğin, Vazgeçemediğin 3 parça
birde bitanesinin sözleri hadi bakalım ablacım.