Friday, December 23, 2005

DOST


Sevilecek biri olmadığın zamanlarda bile Seni Sevmeli...

Sarılacak biri olmadığın zamanlarda bile Sana Sarılmalı...

Dayanılmaz olduğun zamanlarda bile Sana Dayanmalı...

Dost dediğin; fanatik olmalı;
Bütün dünya seni üzdüğünde
Sana moral vermeli.

Güzel haberler aldığında seninle dans etmeli,

Ve ağladığında,
seninle ağlamalı...

Ama hepsinden daha çok;
Dost matematiksel olmali;
Sevinci çarpmalı...
Üzüntüyü bölmeli...
Geçmişi çıkarmalı...
Yarını toplamalı...
Kalbinin derinliklerindeki ihtiyacı hesaplamalı...
Ve her zaman bütün parçalardan daha büyük olmalı...
İşi bitince seni bir tarafa atmamalı...
Mevlana

3 comments:

Unknown said...

Eşin haklı. Soğuklarında etkisiyle diyet yapan kişiler hatta lahana çorbası gibi tek tip gıdaya bağlı rejim yapanlar (mesela ben donuyordum üşümek az) çabuk hasta olabiliyorlar.. Vücudun savunma mekanizmazı zayıflıyor acil şifalar..

mevlanın dostluk yazısına iyi gider.. hakiki dostun portresi
http://daliden.blogspot.com/2005/12/hakiki-bir-dostun-portresi.html

İyi tatiller.. Kendine dikkat et..

Anonymous said...

evet şiir çookk hoşş!!
gerçek dostu çok iyi anlatmış ama okuyunca anladım ki gerçekten gerçek bir dostum yok!!
ne acı derdini çekinmeden paylaşabileceğini sandığın kişlerin bir anda sana sırtını dönmesi yada sen orda olduğunu zannederken aslında hiç yokmuşsun gibi davranmaları!!!!duygulandım bir anda okuyuncaaa...
kaybettiğim dostlarım geldi aklıma aramıza giren mesafeler.. anlızlıklık güzel şeydir zor olsa da!!!allh kimseyi yanlız bırakmasın.!!

Unknown said...

Sevgili Tweety ve Dali
cok tesekkur ediyorum, bugun daha iyiyim allaha sukur ki.
Mevlana'nin bu siiri gercekten cok guzel, dostluk bu devirde hep maddiyata dayaniyor nedense.
Ben dostlarimla herzaman paylasmayi sevdim herseyimi, ama dostum sandigim kendini bilmezlerde cikmadi degil sonradan. Bunu onlarin saygisizliklarina, kultursuzluklerine veriyorum. Cevremden uzak durmalari benim icin daha iyi.

Sevgili Kendini Kandirma, bencede
yilan gibi dost gorunen insanlar cevremizde olacagina yalniz kalmak
cok daha iyi.
Tesekkur ediyorum, iyi dilekleriniz icin.
Sizleri seviyorum.